Tråkigast vinner tyvärr

Saker jag vill prioritera när vi flyttar in:
– ett vitt sagoboksstaket med ständigt tät och blommande häck som skyddar från insyn men ändå gör det möjligt att spionera på grannarna
– grönsaksland
– möbler och mattor (mattor alltså….var får man tag i sådana?)
– en veranda som smälter in i själva huset något bättre än den nuvarande

Saker jag i själva verket ska prioritera:
– att också fortsättningsvis kunna äta och betala räkningarna.
– att göra något åt ventilationen som enligt besiktningsmannen är ett direkt hot mot mina andningsvägar och husets innertak (guuuuu så trist).
– att kanske eventuellt låta någon elektriker kolla på elen som tyvärr är….eh… snudd på original från 30-talet. Eventuellt tvingar jag min elektrikerbror att göra det.
– ta reda på huruvida golvbrunnen i duschen planerar att rosta ihop och sabotera källaren eller inte.

666888f00ddedda9c8464066ee5a852149e9220064c7235c1398664dafe52a60e34818054a9382011deed7f0a2eff5d3

Jag kan ta ett hönshus också när jag ändå är i farten, tack på förhand. Bilder här, här och här.

Kommentera

