Sur å tvär

Det är 120 dagar kvar och jag har slutat tro att någon flytt ska äga rum.

Vi sparar och snålar och väntar och tjatar men nu har det tyvärr gått så lång tid att min tankevärld inte längre förmår få mig att tro att vi någonsin flyttar. Snarare tror jag att vi ska sväva i det här limbot för alltid.

Kanske kanske KANSKE att det känns mer realistiskt när vi (jag, antar jag) sagt upp lägenheten vi bor i nu. Om jag inte missminner mig (…) är uppsägningstiden tre månader så det bör ske inom en månad.

Jag fick en taklampa jag varit olyckligt kär i under x antal månader i födelsedagspresent av en kompis och det var månadens stora hushöjdpunkt!

91ab14b26ccb11064afd7171aee3741333fd7e79d54829923f1084bfbd29f85078c89e2940604c22ee7e2b49e5d86fc9

phsc: lost.

I övrigt händer ingenting. Ingenting.

Allt är som vanligt. Jag jobbar som vanligt. Det är mulet som vanligt. Jag skyndar till pendeln som vanligt och jag längtar efter att dricka vin som vanligt.

Om 6 veckor har vi sparat ihop till hela kontantinsatsen. Då är det bara 80 dagar kvar tills vi flyttar! Oväntat muntert.

 

Kommentera

