Första halvan av 2017-huslistan

Vad var bäst?
Att vi fick lånelöfte och jag kunde ringa och säga ”hej, vi vill jättegärna köpa om ni fortfarande vill sälja till oss”. Jag satt i bilen på en obebyggd soon-to-be-tomt, det var frost i gräset och M vankade runt utanför.

Vad var sämst?
Att dagarna mellan januari när vi skrev på och juli när vi flyttar gått så. otroligt. långsamt.

Vilken månad var din favorit?
MAJ. Grönsakerna växte. Jag har legat på balkongen. Vi spräckte två-månader-till-inflytt-gränsen.

Gjorde du något du aldrig gjort förut?
Satt i möten med mäklare och satt i möte med besiktningsmän.

Har du rest?
Jag pendlar 10 mil enkel väg till mitt jobb varje dag. :))) Jaha, till något roligt ställe? Utomlands? Nej.

Vad har varit svårast?
Att hålla sams i budgettider. Min kille räknar optimistiskt och är dessutom helt osannolikt bra på att spara pengar eftersom han har en del jobbförmåner som gör att hans utgifter varje månad är en piss i nissan jämfört med mina. Såå han tycker det har varit lätt att lägga undan halva lönen varje månad medan jag slitit som ett djur för att lyckas med detsamma (och ändå inte alltid lyckats) vilket gjort mig ganska grinig (eftersom jag har pengaångest + tragglar på med matlådor och kollektivtrafik + trots det inte alltid lyckas).

Så det har blivit *spänd stämning* ett par gånger när jag velat veta vad vi faktiskt har sparat ihop och hur mycket vi har kvar och inte bara vad vi *kommer ha* när allt är klart OM vi hålla budget och OM det inte dyker upp några oförutsedda utgifter (vilket det gjort typ varje månad).

Nu lyckades vi. Precis som han sa. Men det har inte varit lätt, precis som jag misstänkte.

Har du lärt dig något?
Att M är budgetmässigt pålitlig trots att han är lite muntrare än jag. Dessutom har jag (tror jag??) lärt mig förstå pantbrev (kanske).

a051a613aec6df6ab4b352ee5fb013e8.jpg

Har du längtat efter något?
Att få ihop alla pengar att flytta in att få ta hem min katt, som bott hos en kompis i två år eftersom jag inte fått ha honom i lägenheten, och att ha inflyttningsfest!

Har du saknat något?
Min katt! Ett fast jobb. Fungerande ventilation i huset.

Vad har varit soundtracket?
Linnea Henriksson – Säga mig (obs har ej övervägt att göra slut men den här låten är pissebra trots att jag inte kan relatera riktigt)

Hade du några mål för halva 2017?
Spara ihop de 100.000+ som fattades i januari :-)))))))))

Vad ser du framemot utav resten av året?
FLYTTA IN! HA TRÄDGÅRD! HA FEST! MIN KATT! BO I VÅRT HUS MED M! ha cykelavstånd till tåget!

Lista från blogg-queen Sandra Beijer.

Kommentera

