Dags för lite klädsam panik snart eller?

Nu får jag mitt straff för allt tjat.

Nu är det så nära till flytten att det börjat rycka i tinningarna på mig, bokstavligt talat alltså, det är ingen metafor. Det har visat sig att 18 dagar till flytt inte är den ocean av tid jag trodde. Tiden mellan 100 dagar och 40 dagar ville aaaaaldriiiiiggggg gå men nu är de snart slut och jag är inte redo.

Eller mentalt är jag ju otroligt redo men tyvärr har den känslan lurat mig att tro att jag också är praktiskt redo. Och det kan man tyvärr inte anklaga mig för att vara.

I ett försök att avhjälpa detta tillstånd skulle jag idag avklara en av mina uppgifter: att boka flyttbil där både soffa och säng får plats och egentligen också en bil som man får hämta i vår gamla stad och lämna i den nya.

På internet såg allt lätt och perfekt ut men när jag ringde Hertz påstod de att de inte hade en enda bil med skåp djupare än två meter i hela Göteborgsområdet. Tror de jag har en pytteliten prinsessäng med en tillhörande liten soffa för folk som gillar att sitta raka i ryggen med knäna i 90-gradig vinkel som lika bra skulle gå att knö in i trunken till vår Peugeot? Eller vill de helt enkelt inte ha mina pengar? Därefter skulle jag ringa Statoil men de tycks inte ens ha öppet den dag vi ska flytta. Jag MÅSTE missförstå något för saker brukar aldrig gå såhär osmidigt. Det är något jag inte fattar va? Typ att ett skåpdjup på två meter sväljer minst det dubbla eller att macken är stängd men biluthyrningen är öppen? Om någon av mina 2 läsare har tips så mottages dessa tacksamt.

I alla fall är slutsatsen av denna dag att jag bränt ett par av hoppets broar men i övrigt inte blivit ett dugg mer förberedd för flytt.

26a40456c829427678e38ebbebc50483
Såhär zen ska jag vara när allt är flyttat och klart.
Bild härifrån.

p.s jag fick jobbet! Fram tills årsskiftet är allt klappat och klart. Innan dess ska jag ha något så sjukt som ledigt i sex veckor.

p.s3 vi har bjudit in folk på inflyttningsfest!

Kommentera

