Den sista måndagen

Viktigt viktigt vi flyttar den här veckan!!! Det betyder att idag är den sista måndagen som vi bor i lägenheten.

Det här innebär, förutom att mina fingrar domnar bort av ren nervositet, att jag måste äta mig ur skafferiet. För varje sak jag äter upp slipper jag bära en grej.

Idag har jag sluppit bära följande: havreringar. stora mängder grön tomatmarmelad. fryst bröd. tacorester gånger två, 1 liten låda rostade vita bönor. 1 citron.

Vidare har jag tvättat alla fönster, tvättat stora mängder kläder och packat en del. Dessutom har jag lyssnat på ungefär femton avsnitt Trettio plus trevar. Har blivit akut kär i Klara Svensson.

Dessutom kom min kille på att vi inte har någon sophämtning, något elavtal eller vattenavtal (har man ens det? blir det inte automatiskt kommunalt? måste man berätta det för kommunen då ELLER?). Hmhmhm.

Vet ni vad vi inte heller har? EN BIL. Den är som bekant på verkstaden. Kanske för alltid.

Jag har också en fråga: hur lyckas man hålla det såhär prydligt med burkar och växter utan damm och stök?  Det ser ju snyggt ut men jag förmodar att man får astma av det. Bild härifrån.

hei

p.s drabbades precis av en hittills otänkt tvångstanke: Tänk om de ångrat sig? Tänk om de inte ger oss nycklarna på fredag utan blåser av allt. Vägrar flytta. Då ockuperar jag trädgården.

p.s 2. Nu har jag googlat. Det verkar omöjligt för säljare att ångra sig. Om de nu skulle ha gjort det. Det är klart att de inte har, de är inte galna. Men jag är.

Kommentera

