Plötsligt har man blivit sin pappa

Dagens bedrifter:

  1. Har rensat köksavloppet och handfatsavloppet fy-FAAAAn vad äckligt det är! Dessutom krockar det helt med min självbild som fullständigt oäckelbar när jag nästan kräks av att se slemkorvar av olika slag sköljas ur vattenlåset. HwuLÄÄÄ vad äckligt! Lärde mig det extremt äckliga ordet ”tjejsmör” för avloppsrens av krämer och dylikt när jag lyssnade på PP3 för ett tag sedan. Nu får jag kväljningar igen. Varsågod för infon.
  2. Har skaffat elbolag! Hade ingen aning om att det fanns en myndighet där man kan jämföra priser och klimatpåverkan?! Det var riktigt kul att klicka runt. Valde ett bolag med grön el som ägs av en kommun = de lägger sina vinster på välgörenhet.
  3. Upptäckte också att kommunen vi ska flytta till har en egen klimatrådgivare som man kan ringa och prata om till exempel solenergi med. Så det gjorde jag. Hyser varma känslor för hjälpsamma tjänstemän.
  4. Har dammtorkat fler lister men det bleknar jämfört med resten.

Adjö.

 

da8356c760a7eb6d89d19e5607dd7c49

Ungefär såhär tänker jag mig för övrigt att elbolag gör för att fånga in sin el. Bild härifrån.

Kommentera

