Inflyttade.

Det jag aldrig någonsin trodde skulle hända har hänt.

Vi har flyttat in!

Nu sitter jag vid köksön, äter kvällsyoghurt (toppat med vita vinbär från trädgården det är ju så man får halsbränna av Gård&Torp-känslan) och blänger på mina djupt otacksamma habaneroplantor som blommat som idioter sedan i typ april och som bara slänger sina blommor all världens väg istället för att göra kart.

IMG_3199

Här har jag prövat soffplaceringen. Tanken är att kunna välja mellan att se på tvn (utanför bild, fall det inte framgick) och att beundra det helt osannolika gullregnet.

Tänk att den här dagen skulle komma?! Och tänk att det gått så smidigt. Bortsett från en yttepytteliten detalj som skedde när jag skulle frosta av frysen i lägenheten, men det har tyvärr potential för att bli ett drama i flera delar så det ska få ett eget inlägg.

I fredags betalade vi, skrev på ännu fler papper, skrattade artigt åt mäklarens skämt om att ta alla pengar själv OCH. FICK. NYCKLARNA.

Tyvärr hade vi inga flyttbilar, och egentligen inte någon egen bil heller eftersom vår är gisslantagen av verkstaden, så vi kunde inte börja flytta då. Istället fick jag nöja mig med att placera ut mina växter (dvs portabla trädgård) som min syster kört hem till sig ett par dagar tidigare. Hon bor två hus från oss så det var snäppet smidigare än att ta sig till lägenheten. Dessutom drabbades jag av en svår äntligen-hus-psykos och rensade för ungefär första gången i livet ogräs frivilligt.

Under kilovis med snårvinda hittade jag en klätterros och sedan var det dags att återvända till lägenheten, med hyrbil!

IMG_3078IMG_3077

Så i lördags flyttade vi in! Tyvärr gick det inte att ta allt i två skåpbilar som vi hade tänkt så vi, eller tja……..min kille och hans mamma som är här och hjälper oss…….fick köra två vändor med sin skåpbil. Själv drog jag vinstlotten och fick stanna kvar och packa upp lådor. Här vill jag också lyfta ett lärdomens finger för god planering: Eftersom jag stod på kontraktet till hyrbilen var det bara jag som fick köra den. Det i sin tur betydde att jag inte hann köra två vändor. He he he he.

På tal om hjälpsamma familjemedlemmar ordnade min syster och hennes man (jappjapp, mycket heteronormativitet i det här inlägget. beklagar detta.) all mat! Och vin till middagen! Gud så snällt det var. Nästa gång hon bjuder över oss på grillat ska jag inte somna i min grillade aubergine.

Söndagen var således den första hela dagen i huset. Så när jag vaknade tänkte jag ”ÄNTLIGEN FÅR JAG GÅ UPP I MITT EGET HUS!!!”. Tyvärr visade det sig att klockan var 03.10 då.

När det väl blev morgon på riktigt gick dagen mest åt att packa upp kartonger. Och rensa mer ogräs! Kan varmt rekommendera att dricka två glas champagne innan ogräset, det skänker en en alldeles särskild hänsynslöshet.

Och idag hmmmm……….nöjde mig med att vakna 05.10 och vara pigg. Därefter tillbringade min kille, som jag snart ska komma på ett pseudonym åt, hans mamma och jag ungefär 100 miljoner timmar inne på Ikea. Hon köpte ett vitrinskåp. Vi köpte en tång, inspirerad av en av mina bästa bloggare Slaktarn, och en toalettborste, inspirerad av, tja, tarmen.

 

Jag LOVAR att inte skriva såhär långrandiga inlägg i framtiden men jag vill minnas de här ljuva första dagarna i typ november när avloppet exploderar eller taket blåser bort eller allt annat sinnessjukt som tycks drabba var och varannan husägare.

Adjö.

 

 

 

2 reaktioner på ”Inflyttade.

  1. Grattis!!!! Härligt att dagen äntligen kom 😃.
    De där slingrade ogrässakerna har vi också i överflöd även om de faktiskt, efter sex års rensande, nu verkar vara på tillbakagång. Och taket kommer säkert att ligga kvar. Våra tegelpannor blåste förstås ner första vinter (pga ej fastspikade – suck) men sån otur har bara vi 😂.

    Gilla

    1. Haahahahaha skrattade högt åt att takpannorna blåste ner?! Det händer garanterat oss också. Glädjande att höra att det ens går att bekämpa det där ogräset.

      Gilla

Kommentera

