På den fjärde dagen: tänkte intelligenta tankar

IMG_3266
Borde jag ha fler uppstammade vinbärsbuskar än bara vita? JA! Har jag pengar till det? Nej.
IMG_3267
Kan det vara så att mina ständigt otacksamma habanerosar fått kart?!
IMG_3268
Hur ska jag förmå den här stackars lilla kraken till klätterros att inte lämna jordelivet? Hittade den under två kg snårvinda så den är inte riktigt van vid solljus.
IMG_3269
Är den bästa platsen att ligga och läsa på a) uteplatsen
Processed with VSCO with m3 preset
eller b) under äppelträdet? p.s sen glömde jag kvar min läsfilt och mina böcker under trädet och när jag insåg att HERREGUD robotgräsklipparen kan ju trassla in sig i det och totalhaverera så var jag inte längre hemma.
IMG_3271
Hur i helv kan man ens göra såhär stora och fula routers? Och varför har jag en i mitt hem?
Processed with VSCO with hb1 preset
Hur får man vattenlåset att sluta läcka? Har skruvat upp och ihop 40 gånger och bytt packning två.
Processed with VSCO with hb2 preset
Var ska de här mattorna ligga? Och när ska jag orka packa upp böckerna?
Processed with VSCO with acg preset
Och så en favoritfråga: Vad ska jag laga för mat åt mina kompisar som kommer hit idag?! Tror svaret är en pasta med pilgrimsmusslor osv. Rekommenderar den här kokboken till alla! Alla, utom veganer, det är väldigt mycket grädde i det mesta. Och liksom i en sån mängd att det är svårt att på ett trovärdigt sätt byta ut det mot växtbaserade alternativ. Det är för all del också en del kött osv i den men det är lättare att veta vad man ska byta mot tycker jag.
IMG_3275
Har också sökt svaret på frågan: Är det här sockerkaksreceptet med brynt smör lika gott som jag tror? Det var gott men min mamma gör tyvärr godare. Hon är å andra sidan en jävel på att baka så jag klandrar varken mig själv eller receptet för det.
IMG_3276
Har också funderat en del på vad det är som gör små runda hål i mina paprikor?
En reaktion på ”På den fjärde dagen: tänkte intelligenta tankar

Kommentera

